tiistai 5. huhtikuuta 2016

Näinkö vähän suihkugeelejä..?

Ajattelin tehdä postauksen suihkareista ja hämmennyin kuinka vähän (siis minun mittapuun mukaan) niitä on kertynyt esiteltäväksi. No, ihan vastahan hehkutin niitä kahta ihanaa pulloa ja olenpa käyttänyt myöskin vanhoja tuttuja suihkugeelejä joista en enää ole nähnyt tarpeelliseksi tehdä juttua. Aloitetaanpa kuitenkin palasaippuasta, niitähän käytän liian harvoin...

 
Laiska ei jaksanut repiä muovikäärettä pois ennen kuvausta.


Lushin Baked Alaska oli ihan jees, tosin ehkäpä tuoksu oli säilytyksessä hivenen haihtunut (laiskana en ollut pakastanut tätä). Sitruksille tämän kuulemma piti tuoksua ja varmaan se sille tuoksuikin. Vaan kun olen niin turkasen huono palasaippuoiden kanssa, kävi niin ettei tätä tullut käytettyä loppuun. Pala alkoi vaan pyöriä turhan panttina suihkuhyllyllä joten lopulta tuskastuneena ja nolostellen nakkasin tämän roskiin.


En tiedä mille tämän Avonin Garden of Edenin piti tuoksua, mutta tuoksu ei ollut ihan mun makuun. Mulla taitaa olla toinen jättipullo jemmassa ja taidanpa pyhittää sen kokonaan käsisaippuaksi.


Yveksen kookoselle tuoksuva suihkari on odottanut jotain käyttöään pienen ikuisuuden, tämä oli tilaajalahja ja varmaan tietoisesti valitsin kookoksen ns. siedätyshoitona. En hirvittävästi välitä kookoksen tuoksusta (vaikka joissain tapauksissa se meneekin) ja muistelen joskus käyttäneeni samanlaisen pullon suihkugeelinä ja ihan jees se oli. Koska mun suihkarijemmat ovat ehtymättömät ja en ole hulluna kookokseen, käytin tämän kuitenkin käsisaippuana.


Näitä Aroma Greenlinen jättikokoisia suihkugeelejä näkyi jossain vaiheessa Citymarketissa ja ostin tämän sekä toisen version testiin. Tästä kyllä tykkäsin tuoksun puolesta ja koostumuskaan ei ollut mitään lirua.


Tämän ostin Haaparannasta ja jo tuolloin mietin etten muista nähneeni tätä versiota Suomessa. En ole muistanut kyylätä hyllyjä sillä silmällä eli oletteko te nähneet tätä? Pullossa lukee waterlily & almond, mutta itse en osaa kuvailla tuoksua, ehkä siitä tulee mieleen sininen väri (höhöö, johtuukohan pullon väristä?) ja se oli ihan kiva, sellainen helppo tuoksu. 

Nyt tätä juttua naputellessani muistui mieleen 2 suihkugeeliä jotka olen käyttänyt ja löysinhän kuvatkin. Eli ei näitä nyt niin vähän ollutkaan =D


Seppälästä ostettu suihkugeeli ei ollut tuoksunsa puolesta hyvä kokemus. Mietin mille tämä voisi tuoksua, väristä tuli ensin mieleen ambra ja se mulla hiukan tulikin mieleen. Hiukan kyllä epäilytti, en välttämättä tunnista ambran tuoksua. Toisaalta hajusta tuli mieleen vanilja, sellaisella ei mun makuun olevalla tavalla. Yritin etsiä pullosta kuvausta mille tämä tuoksuu, mutta sitä ei vaan löytynyt mistään. Arvoitus ratkesi kun otin käyttöön seuraavana esittelyvuorossa olevan Seppälän suihkarin, siitä löytyi maininta ja löytyihän se sitten tästäkin-tuon hintalapun alta. Elikkäs, tämä tuoksui toffeelle ja kun roskiin menevää pulloa nuuhkin, sillehän se tosiaan tuoksui. Vaikkei tuoksu sytyttänyt, plussaa annan paksulle koostumukselle.


Tämän koostumus oli yhtä hyvä ja tuoksu oli sata kertaa parempi, minä jopa pidin tämän tuoksusta joka näyttäisi olevan passionhedelmä & guava.

Sitten vielä yksi suihkari josta ei ole kuvaa, en nimittäin aikonut pukahtaa tästä mitään, olenhan kertonut siitä aiemmin jo tässä postauksessa. Kyse on siis tuosta toisesta Korresin suihkarista, bergamot pearista. Harmi kun tuoksumuisti ei nyt pelaa, mutta tuossa jutussahan valitan liian pliisusta päärynän tuoksusta. Nyt otin käyttöön toisen pullon ja ei, mä en millään edes erota päärynää ja en kyllä oikein bergamottiakaan (eikös sen pitäisi tuoksua sitruksille). Jollekin se kyllä tuoksuu, mutta en tiedä onko oikeaoppisesta säilytyksestä huolimatta tämä yksilö jotenkin vanhentunut, erä kun on tulkintani mukaan valmistettu jo lokakuussa 2013 (itse tilasin tämän duon kesällä 2015 eli eivät tuoreita olleet silloinkaan). Ei tuoksu ole paha, mutta hirvittävän pettynyt olen. Onko joku teistä käyttänyt samaista suihkugeeliä ja mille se teidän mielestä on tuoksunut?

4 kommenttia:

  1. Mä olen yllättänyt, luulin, että näitä olis joku 20-30. :D

    VastaaPoista
  2. Minä näin viime kesänä tuota sinistä LdB:tä (tosin sellaisessa kulmikkaassa pullossa) jossain sellaisessa halpiskaupassa, taisi olla euron pullo. Missään muualla en ole nähnyt kuin niitä vihreitä ja punaisia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahaa, sitä on siis mahdollista bongata Suomestakin =)

      Poista