perjantai 14. maaliskuuta 2014

Hiusjutui

Kerran Tokmannilla haahuillessani en voinut vastustaa kiusausta olla ostamatta testiin erittäin huokeaa shampoota, hintaa tällä Elidan shampoolla taisi olla tarjouksessa(?) huiman euron verran.


Ei sillä, olen minä elämäni aikana tutustunut muihinkin huokeisiin shampoisiin, muistan kuinka tiukan budjetin aikana kotoa pois muuttaessani käytin jonkin aikaa esim. Pirkan hedelmälle tuoksuvia tukanpesuaineita ja ihan hyvin nekin taisivat asiansa ajaa, ei ainakaan hiuset lähteneet päästä ;)

Tämäkään ei ollut mikään huono shampoo, hivenen natisevan puhtaiksi hiukset jäivät tämän jäljiltä, mutta hoitsikallahan sen seikan saa korjattua. Tuoksu oli mieto ja ihan ok, en nyt oikein osaa eritellä mille tämä tuoksui. Jos en ihan väärin muista (ja sehän on täysin mahdollista!), niin ehkä tuoksussa oli hivenen sellaista merellisyyttä mukana.

Vaikka tämä yllättikin positiivisesti hintaansa nähden, niin en tiedä ostaisinko toiste tätä, en tykkää jos hiukset ovat shampoopesun jälkeen liian natisevat (poikkeuksena syväpuhdistava shampoo jolta odotankin sellaista tulosta). Mutta periaatteessa voisin joskus kokeilla jotain toista tämän merkin shampoota, aika näyttää...

Sitten toinen tuote johon olen kyllä tykästynyt melkoisesti eli tällä hetkellä käytössä oleva Bottega Verdeltä tilaamani Argan-hiusöljy.


Ensin säikähdin, tilatessani en ollut huomannut suihkemekanismia ja mä kun en olisi halunnut suihkutettavaa öljyä, sillä kun saisi kylppärin lattiat tehokkaasti tappavan liukkaiksi.


Pettyneenä koetin suihkia tätä, mutta mitäs kummaa, eihän tämä ollutkaan sellainen suihketsydeemi mitä pelkäsin. Ei, tämä annosteli öljyä pumpun tavoin, hiphei!

Kuten jo sanoin, tähän olen tykästynyt, hoitaa hommansa ja tuoksukin on ihan mukava. En tiedä pätkiikö muistini tämän(kin) suhteen, mutta ihan kuin tämän tuoksu muistuttaisi jollain tapaa tämän aikaisemmin käyttämäni Amargan-öljyn tuoksua. BV:n sivuilla tuoksua kuvataan näin:

Scent:HEAD NOTES: CITRUS/FRESH (bergamot, lemon rind, coriander) HEART NOTES: FLORAL (white flowers, lily of the valley, iris) BASE NOTES: WOODY/AMBER/MUSK (cedar wood, birch, amber, vanilla, various musks).

Ja hupsista, nyt muistin jotta olenhan minä käyttänyt toistakin hiusöljyä ja se loppui jo aikoja sitten. Eli lotrasin hiuksiini tämän LivBoxista tulleen minikokoisen öljyn.


Bonacuren Oil Miracle oli ihan ok, mutta jossain määrin petyin tähän. Siinä missä Bottega Verden öljy tuntuukin hiuksissa öljyisemmältä (ei pelkoa kuitenkaan, ainakaan minä en ole saanut sillä aikaiseksi lähmähiuksia), tämä Bonacuren yksilö tuntui katoavan hiuksiin. Mietin voisiko se johtua hiuslaadustani, tämä öljy kun oli tarkoitettu hennoille/normaaleille hiuksille ja oma tukkani ei mene oikein siihen kategoriaan. Tuoksua en enää tarkkaan muista, mutta se ei ollut meikäläisen nenään mitenkään ihana. Jos nyt jotain positiivista pitää sanoa, niin tuo pikkiriikkinen pullo kesti yllättävän kauan, minä kun ajattelin ettei tuosta riitä kuin muutamaan käyttökertaan =) Kuten voinee päätellä, en ostaisi tätä toiste, halvemmalla kun saan ostettua mun makuun olevia öljyjä.

4 kommenttia:

  1. Näyttää tosiaan ihan suihkumekanismilta tuo BV Arganöljyn suutin, mutta aika hauska, että se onkin pumppu. Pitäisi varmaan ottaa itseään niskasta kiinni ja testata noita BV:n tuotteita, vaikuttavat tosi mielenkiintoisilta.

    VastaaPoista
  2. Tuo Elida ja sen persikan värinen versio on mun suosikki ja sopii mun päänahalle.

    VastaaPoista
  3. Tuo BC:n oil miracle on kyllä aika jännä tapaus.. Tuon "katoamisen" olen itsekin huomannut, kun joutunut välillä miettimään, että uskallanko mä enää pistää tätä, kun oon jo tosi paljon laittanut :D.
    Mutta oiskohan tuolla jotain tekemistä sen kanssa, kun tämähän on se "light Finishing"-versio...?
    Ehkä se "normi"versio käyttäytyy "normaalimmin"...
    Itse oon tämän matkoille ottanut mukaan, mutta on kyllä riittoisa tapaus siitä huolimatta!
    Kun saan joskus tuon loppumaan, niin taidan säästää matkakäyttöä varten tuo purkin :).

    VastaaPoista
  4. Jonna H.: Suutin on kyllä hämäävä =) Alahan tosiaanki kokeilemaan BV:n tuotteita, ne ovat onneksi sen verran edullisiakin ettei harmita hirveästi jos tuotteesta ei pitäisikään =)

    Anonyymi: Haa, taidanpa joskus kokeilla sitä persikkaista versiota =)

    Anzu-Anssu: Kato, mä en ees huomannu tollasta light finishing-juttua, ehkäpä johtuu tosiaanki siitä. Riittoisuus oli kyllä ällistyttävää! =D

    VastaaPoista