torstai 1. joulukuuta 2011

Tiivistettyä tiivistettä?

Tiedän, otsikko on omituisen kuuloinen, mutta en parempaakaan keksinyt ja kyllä otsikon syvin pointti vielä tulee esille tässä kirjoituksessa. Taas on siis se aika vuodesta jolloin pitää huolehtia käsien voitelusta niin etteivät ne pääse kuivahtamaan koppuroiksi jotka pahimmillaan tirskuvat jopa verta. Jonkin aikaa olen lutrannut käsiini kuvassa näkyvää Nivean SOS-käsivoidetta joka soveltuu kuiville ja rohtuneille kätösille.


Selitettäkööt tuo ihmeellinen otsikko heti ensimmäisenä. Tämähän on tiivistemuodossa olevaa tassurasvaa, mutta tein vähän ihmeellisen havainnon: rasvaa on purkissa suurinpiirtein tuohon kohtaan asti missä etusormeni tönöttää. Olin hiukan kummissani ja ajattelin josko kyseessä olisi viallinen tuubi. Mutta ei, minulla sattuu olemaan toinen samanlainen käsirasva ja sama homma siinä. Ellei sitten koko erä ole vajaatäyttöinen mitä kyllä epäilen, eihän purkit ja purnukat muutenkaan ole yleensä ottaen täyteen ahdettuja. Vaan siltikin tuli vähän huijattu olo, minun mielestäni tässä tapauksessa sitä tyhjää tilaa on hiukan liikaa, tuubi kun on muutenkin pieni (50 ml). Melkein tekisi mieli kysyä maahantuojalta tmv. onko tällaisissa tuotteissa muka sama homma niin kuin on esimerkiksi murojen kanssa. Muroissahan kun saatetaan mainita että paketti on kyllä pistetty täyteen, mutta sisältö saattaa painua kasaan kuljetuksessa. Vai pitääkö kosmeettiset tuotteet jostain syystä pakata väljemmin... Jos syy ei ole kumpikaan noista (tai mikään muu järkevä), pistää kyllä tympäisemään. Huijatun olon lisäksi ekomies sisälläni huutaa tuskaansa, taas muovia tuhlataan ja lisääntyyhän kuljetuskustannuksetkin kun pelkkää ilmaa kuljetellaan ympäri maailmaa. No, turha paasata enempiä kun en tiedä miksi näin on. Jos lukijoiden joukossa on tietäväisiä henkilöitä niin kertokaa toki minulle miksi näin on menetelty =)

Mutta, sitten siihen itse voiteeseen. Tämä on mielestäni ihan hyvä voide eli siinä mielessä voin suositella. Vaan tokihan olen keksinyt miinuksiakin... Ensinnäkin, tämän hinta on jotain 4 euron luokkaa ja minusta se on paljon noin pienestä tuubista. Nyt te tietenkin mietitte että hetko, mitä se eukko horisee, tuo käsivoidehan on nimenomaan tiivistettä. Juu-u, niin on, mutta kun minulle näiden tiivistekäsivoiteiden syvin olemus ei ole oikein koskaan auennut. En tiedä paljonko tätä tulisi oikeaoppisesti käyttää, mutta minä länttään tätä nukkumaan mennessä käsilleni sellaiset 2-3 herneen verran ja omasta mielestäni tuollainen määrä ei vastaa minkään tiivistelmän määritelmää. Toki joku saattaa päästä vähemmällä, mutta minulle tuo määrä on soppeli ja siinä mielessä tämän käsivoiteen jatkuva käyttö tulisi liian kalliiksi. Lisäksi minua puistautti maininta siitä että tämä kävisi rohtuneille käsille. Tässä käsivoiteessahan on hajusteita ja en kestäisi ajatusta hajustetusta voiteesta rohtuneilla käsillä joista iho olisi ripsahtanut rikki. Kyllä minä sellaisessa tilanteessa käyttäisin hajustamatonta versiota. Tämä paatos taitaa kuulostaa siltä etten oikein pidä tästä tuotteesta. Kyllä minä pidän, tämä kuitenkin kosteuttaa käsiä mukavasti ja on levittyvyydeltään hyvä (ei ole sellaista jämäkkää jankkia niin kuin Neutrogenan vastaavat tiivistemuodossa olevat käsivoiteet). Mutta edellä mainittujen seikkojen vuoksi en kuitenkaan ryntää kauppaan hamstraamaan tätä tuubitolkulla.

Edit. Tuubin lähestyessä loppuaan huomasin myös erään erittäin ärsyttävän seikan. Tuubi on sen verran kovahkoa muovia että sitä sai tosissaan puristella ja runtata saadakseen voiteen tulemaan ulos. Tämän vuoksi tuubin sisälle jäi varmasti vielä voidetta kun en sitten laiskana viitsinyt alkaa sitä leikkelemään auki...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti