tiistai 15. helmikuuta 2011

Goshin lakat esittelyssä, osa ykkönen

Kuten mainitsin aiemmin, mulle kävi Goshit. Eli hankin huomattavan edulliseen hintaan neljä kipaletta Goshin kynsilakkoja ja tästä alkaa esittelyjen sarja. Ensimmäiseksihän rakastuin hurmaavan sähkönsiniseen Blue Monday-lakkaan. Ja tämä reppana sitten aiheuttikin minulle pienen pettymyksen =/ Okei, jos tahdot monikäyttöisen lakan, on tämä sinun valintasi. Vähäisillä kerroksilla tämä nimittäin näyttää turkoosilta, sinisyys korostuu sitä mukaa kun kerrokset lisääntyvät. Mutta kun minä en tahdo turkoosia lakkaa. Minä kyllä rakastan turkooseja lakkoja, mutta minulla on niitä ennestään ja tahdoin kirkkaansinisen lakan. Piste. Tässä ensimmäisessä kuvassa huomaa sen turkoosin sävyn. Valitettavasti vain en muista montako kerrosta tässä on..ehkä kolme. Toki tuo 3 kerrostakin näyttää jossain valossa sinisemmältä, mutta turkoosi sävy vain tunkee esiin ihan liikaa. Pah. (Huom. muistini mukaan kahdella kerroksella saa aikaiseksi todella turkoosin sävyn jossa ei ole sähkönsinisyydestä tietoakaan. Valitettavasti vain peittävyys ei taida olla huippuluokkaa, näkyyhän tuossakin nuo kynnenkärjet jos oikein tarkasti katsoo).


Kutakuinkin tällainen lopputuloksen pitäisi olla. Tässä niitä kerroksia taitaa olla neljä (argh!) plus päällyslakka.


On kyllä melkoinen epeli tämä lakka. Pullossa kun tämä tosiaankin näyttää ihan kirkkaansiniseltä. Vaikka kerroksia oli se 4+päällyslakka, niin siltikin jossain valaistuksessa huomasin tummanturkoosin vivahteen. Pakko myöntää, tämä on liian vaivalloinen lakka minulle. Mutta pakko kait tämä on väkisellä käyttää..huokaus. Pliis, jos tiedätte lakan joka on oikeasti kirkkaansininen kynsillä muutamallakin kerroksella, niin kertokaa minulle. Tässä kaiholla muistelen kesällä/syksyllä kaupassa näkemääni Maybellinen sähkönsinistä kynsilakkaa. Olisikohan se ollut kelvollinen tapaus..?

Ja niin. Pakko jatkaa valitusta. Tosiaankin, ensin sudin kynsille 3 kerrosta lakkaa ja annoin niiden olla. Seuraavana päivänä sutaisin vielä yhden kerroksen ja kuorrutin koko komeuden päällyslakalla. Ilmeisesti koko satsi ei sitten kuivunutkaan kokonaan. Läksin keittiöhommiin ja tiskirättiä väännellessä tapahtui näin.


Kuinka mahtavaa, lakkaus alkoi rullaantumaan kärjistä ja sitä pystyi jossain määrin kuorimaan pois kynsiltä, ihan kuin se olisi ollut jokin muovikerros. Joo, tästä ei tullut minun lempparilakkaa. Pahus vieköön.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti