torstai 4. huhtikuuta 2013

Käsimähmät

Näitä uudistuneita Vitaliksia (tai paremminkin purkkeja, tuote lienee sama) on näkynyt aikojen saatossa monessa blogissa ja kuten varmaan huomaattekin, tämä meikäläisen purkki on ollut myynnissä joskus herra ties milloin. Sen jälkeen oon katsellut pariakin purnukkaa himoiten, niiden värit kun olisivat olleet niiiin ihania, mutta tähän asti oon onnistunut pidättelemään itseäni. Nyt myynnissä taitaa olla jokin mintunvihreä purkki ja ai että se näyttäski hyvältä, mutta edelleen koetan hillitä halujani ;)


Ja eipä tämäkään purnukka ruma ole, takuulla otan tämän jollain tavalla uusiokäyttöön, ei tätä raski mihinkään metallinkeräykseen viedä!


Tämän näköistähän se on, varmasti monille tuttua. Minulle Vitalis ei niinkään ollut tuttu tuote. Toki tiesin Vitaliksen, mutta en muista että meillä olisi lapsuudessa ollut tätä kotona, meillä kun oli aina sitä klassista Niveaa =) Toki muisti voi tehdä tepposet ja ehkä meilläkin on Vitalista ollut, mene ja tiedä.

Vitaliksen sivuilla tästä sanotaan näin:  

Vitalis sisältää useita hoitavia luonnon vahoja ja öljyjä, kuten mehiläisvahaa ja lanoliinia. Se on hengittävä vedetön voide jossa vesi on korvattu glyseriinillä, joka sitoo kosteutta ihoon tehokkaasti . Tuotteessa käytetty Sorbitol myös kosteuttaa ihoa ja pitää sen pehmeänä.

Vitalis on parhaimmillaan huulivoiteena, mutta se on myös ihanteellinen kynsinauhoille ja karheiden kantapäiden hoitoon sekä auringon polttamalle että pakkasenpuremalle iholle. Sitä käytetään myös erilaisten ihottumien hoitoon, vauvasta vaariin. Se on korkealaatuinen, kotimainen tuote.

Kerran olen kokeillut tätä huulivoiteena, muutoin oon käyttänyt tätä käsille. Voidehan on suht tuhtia ja oon käyttänyt sitä sellaisenaan tai sekoittanut jonkun ei niin täyteläisen käsivoiteen kanssa, tämä kun tuo mukavaa voidemaisuutta sellaisiin käsivoiteisiin jotka tuntuvat liian liruilta/sellaisilta joiden kosteutusteho ei välttämättä yksistään riitä. Tuoksukin tässä on sellainen josta tykkään, sitä ei oikein voi kuvailla, se vaan tuoksuu Vitalikselle =) Vaikka tämä tuote yllättikin minut positiivisesti, en kuitenkaan tiedä alanko Vitaliksen suurkuluttajaksi. Silloin tällöin voin purkin ostaa, mutta koko ajan tätä ei tarvitse olla saatavilla. (Katsotaan miten ens talvena käy jahka kädet taas narahtelevat kuiviksi, voihan olla et musta tuleekin suurkuluttaja) ;)

Ja sitten toinen mähmä, iHerbiltä tilaamani Badgerin käsivoide joka on melkoisen öljyistä kamaa.


Badger Balm on kovia kokeneiden kätösten pelastus-tai pitäisi olla. Onneksi tämä mun purkki on pieni versio (muistaakseni tätä on saatavana isompanakin), sillä mä en vaan näemmä pääse sinuiksi tällaisten öljyisten käsivoiteiden kanssa. Vähän sama homma on Lushin Tiny handsin kanssa, siitäkään en ole oppinut pitämään. Tämäkin voide sisältää vaikka ja mitä hyvää eli käsien olisi melkein pakko kiljua riemusta päästessään kosketuksiin tämän kanssa.


Vaan kun ei, niin ei, minä kaipaan käsivoiteelta just sitä täyteläisyyttä ja tämän tyyppiset tuotteet eivät sitä tunnetta tarjoa. Sen vuoksi olenkin välillä sekoitellut tätä tavallisten käsivoiteiden kanssa, siten saan sitä kaipaamaani fiilistä. Tokihan tämän on pakko jotenkin hoivata kätösiä, mutta kyllä tavalliset (hyvät) käsivoiteet pystyvät samaan tai jopa parempaan. Ellei se sitten mulla ole vaan joku psykologinen juttu joka estää näkemästä tämän tuotteen erinomaisuuden... Tuoksukin tässä on melkoisen ärtsy, tosin jossain vaiheessa aloin jopa jollain tapaa pitämään siitä (olen kai masokisti?), mutta herkulle tämä ei tosiaankaan tuoksu. Itse asiassa, tuoksusta tuli ensin mieleen Tiny hands, mutta tuoksuteltuani sitä tajusin sen tuoksuvan huomattavasti paremmalle kuin tämä Badgerin lemuvoide.

Ei siis kiitos enää tällaisia tuotteita, uskottava se on ettei ne ole meikäläisen juttu ollenkaan.

4 kommenttia:

  1. Mä rakastan tuota Vitalista huulivoiteena! :)

    VastaaPoista
  2. Mitä yhden kerran tosiaan oon kokeillu, niin vaikuttaa ihan passelilta huulirasvanakin =) Se vaan ettei sitä kannata lähmiä kovin paljon huuliin, helposti saa vihertävän vivahteen..mä näet tykkään yöksi kuorruttaa huulet kunnolla ja huomasin sitten vessassa käydessäni et huulten yli menneet Vitalikset näkyi väistämättä vihreänä ;D

    VastaaPoista
  3. Minullekaan Vitalis ei käyttömielessä ole tuttu, klassikkona sen kyllä tuntee.

    Hm, olen varmaan jäänyt paljosta paitsi, koska en ole aikaisemmin tajunnut sen käyvän myös käsiin.. . :) Pitääkin seuraavalla kauppareissulla hankkia käsivoiteeksi!

    VastaaPoista
  4. Nonii, ei muuta kuin kokeilemaan käsivoiteena =)

    VastaaPoista