perjantai 3. kesäkuuta 2016

Kaksi dödöä ja yksi puuteri

Hupsista, tässähän tuli melkein huomaamatta lähemmäs kahden viikon tauko kirjoittelun suhteen. Melkein siksi, että kyllä mä useinkin mietin kuinka mun pitäisi päivittää, mutta ei vaan riittäny paukkuja siihen hommaan. Viikonloppuisin energiaa on enemmän, mutta viime viikonloppuna oltiin mökillä nauttimassa aivan ihanista ilmoista (ja sääskistä). No mutta, jospa minä nyt palaisin ruotuun ja katsellaan nyt mitä tykkäsin näistä muutamasta tuotteesta.


Doven dödö tuli joskus LivBoxista ja tykkäsin kyllä tästä. Tuoksu ei kylläkään saanut mua ihastumaan hillittömästi, mutta muuten tämä toimi hyvin ja pidän tuollaisista pulloista joita säilytetään alassuin. No, ei haittaa vaikka se korkkipuoli olisi ylhäälläkin, tärkeintä on se ettei litkun lopun lähentyessä pullon alaspäin säilyttäminen aiheuta päänvaivaa (pyöreän korkin pakkaukseen laittavat tahot eivät oikein taida olla käytännön ihmisiä). Tykästyin tähän tosiaan sen verran jotta mietinkin josko joskus ostaisin ihan toisenkin version, minä kun muistelin näistä olevan myynnissä vallan mukavan kuuloisia tuoksuversioita. Vähän aikaa sitten hullaannuin kun näin Citymarketissa tarjouksen, 3 tällaista irtosi vitosella ja niinhän minä ostaa täräytin satsin. Jälkeenpäin kyllä mietin ettei mun olisi välttämättä tarvinnut ostaa niitä, oonhan viime aikoina muutenkin kartuttanut dödövalikoimaa ja viime kesältä on vielä käyttämättä niin ikään LivBoxista tullut Rexonan deodorantti. Mun ei siis tarvitse vuosiin ostaa dödöjä..hiphei...


Avonin tapaus kului tuttuun tapaan muita nopeammin. Oon ennenkin maininnut kuinka näissä on höveli annostelusysteemi eli tuotetta tulee pyöräyttäessä runsaanlaisesti. Ilmeisesti vuosien (tai paremminkin vuosikymmenien) saatossa sutimistekniikka on rutinoitunut ja niinpä vetelen samalla tavalla dödöä kainaloon, oli kyseessä pihtaripullo tai sitten sen ääripää. Nimestä voisi päätellä tämän olevan kukkainen, mutta ei tämä täysin ollut sitä ja nettiä vilkaistessa tämä mun mielestä onkin sellainen kukkais-hedelmäinen. Ihan kiva tuoksu oli, mutta ei tämäkään tuoksullaan saanut mua ekstaasiin.


Kubissin puuteri tuli viime vuoden kesäkuun LivBoxissa ja tuolloin hiukan mietin onkohan tämä sävy liian tumma. Käytännössä se ei kuitenkaan ollut sitä, ehkä toi jopa vähän sävyä olmin väriselle naamalle. Ihan jees peruspuuteri ja tuo kannen pitsikuvio oli minusta kaunis. Iso miinus tuli kuitenkin tuoksusta, tässä oli voimakas halvan parfyymimainen tuoksu josta en välittänyt yhtään. En kuitenkaan vanno ettenkö joskus voisi ostaa tätä puuteria (ehkä kuitenkin eri sävyssä) joskus toiste, mutta saisivat kyllä muuttaa tuoksua ihmisystävällisemmäksi.

Tuosta puuterin tuoksusta tulikin mieleen, että oletteko te törmänneet puutereihin (tai muihin kasvotuotteisiin) joiden tuoksu on ollut henkeäsalpaavan kamala?

4 kommenttia:

  1. Joo olen törmännyt, juurikin tuo kyseinen Kubissin puuteri, jonka myös Livboxista sain. Sävy ja koostumus olisivat olleet iholleni ihan jees, mutta ei kertakaikkiaan kyennyt käyttämään tuon hajun takia : ( Kiertoon lähti ensimmäisen kokeilun jälkeen, äidilleni jolla hajuaisti ei ole enää niin tarkka ; )
    Kirsi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi tuo tuoksu haihtui ajan mittaan kun tuote kului (tai sitten mun hajuaisti turtui) joten pystyin käyttämään sen loppuun =)

      Poista
  2. Minustakin tuo puuteri haisee kamalalta. Ja Avon on kyllä ihan omaa luokkaansa kasvotuotteiden hajustamisen suhteen, en vain voi käyttää montaakaan heidän tuotettaan, koska tuoksu on niin voimakas! Hyvätkin tuoksut on ihan liian voimakkaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puuterin kehittelijöillä ei kyllä homma mennyt ihan nappiin. Jos muistan oikein, niin ainesosissakin hajuste oli aika korkealla sijalla. Mä en äkkiseltään muista Avonin kasvovoiteiden tuoksuvan liikaa, ehkä käyttämieni voiteiden tuoksu on sitten ollut mun makuun joten asia ei ole liikaa haitannut =)

      Poista